RETARDI ČITAJTE USTAV I ZAKON: Višković ostaje na dužnosti do izbora nove vlade!
Raznim "sveznadarima" koji se danima bave imenima mandatara i ministara nove vlade prezentujem činjenice zbog kojih će Radovana Viškovića na sadašnjoj poziciji trpiti još najmanje mjesec dana, a vrlo vjerovatno i dva mjeseca.
Današnja konferencja za medije u formalnom smislu ne znači bukvalno ništa jer Radovan Višković svoju pismenu ostavku tek treba predti predsjedniku Narodne skupštine RS Nenadu Stevandiću, pa na zakazanoj sjednici obrazložiti ostavku. Prije negoli parlament KONSTATUJE OSTAVKU Višković je po slovu zakona ima pravo povući.
Ispod kratkog tumačenja aktuelnih dešavanja prezentujem odredbe Ustava i Zakona o Vladi RS po kojima mandat ove vlade traje sve do momenta izbora nove vlade, a mislim da će Dodik proceduru odvući nekih dva mjeseca upravo kako bi ostvario učvršćivanje sopstvene pozicije. Uostalom, na pitanje novinara o novom mandataru Dodik je ukazao na skupštinsku proceduru kakva je nezaobilazna, a onda ostavio bene da i dalje nagađaju.
To što je Sud BiH danas potvrdio odluku CIK-a o oduzimanju mandata Dodika brine koliko i "lanjski snijeg" obzirom da ta državna tijela nemaju instrumentarij sile za direktno sprovođenje odluka, a kako sam to objašnjavao tekstom PITANJE SVIH PITANJA: Hoće li Dodik na premijersku funkciju?!. Njemu je ključno koliko "ruku" ima u parlamentu i po prilici kapacitet pokušava proširiti sa Draškom Stanivukovićem i bar dijelom PDP-a.
Sa druge strane ogromna mašinerija je angažovana na međunarodnom planu i nemojte se zaprepastiti ukoliko američka diplomatija na kraju prelomi u Dodikovu korist - baš kao i više puta u ranijim situacijama kada je bio "otpisan". Trebam li stavljati linkove na tekstove sa starog bloga kojima sam to detaljno objašnjavao?
Ima režim bolnu tačku i tu opet slušam i čitam nebulozu za nebulozom, pa moram dati kratko obješnjenje. Milanko Kajganić i Almir Džuvo "izradili" su Dodika, Stevandića i Viškovića kao naivce onim kontraverznim salušanjima u Tužilaštvu i Sudu BiH. Sva trojica su ispitana u svojstvu osumnjičenih za napad na ustavni poredak i to u prisustvu advokata.
Bukvalno su Tužilaštvu BiH sami omogućili da protiv njih podigne optužnice već SUTRA ili u vrlo bliskoj budućnosti i podvrgne ih već poznatim problemima. Dodik sikti na Kajganića i Džuvu zato što je kasno shvatio kako su ga namagarčili.
Konkretno: protiv osumnjičenog koji nije ispitan u tom svojstvu Zakon o krivičnom postupku zabranjuje podizanje optužnica i zato je ranije odbijanje pristupanja radi te radnje imalo procesnog smisla, a onda su i Dodik i Stevandić i Višković "popušili foru" i omogućili podizanje optužnice i sve povezane štetne posljedice po sebe.
Ovo pominjem kao jedan od razloga zašto Viškovićeva ostavka ima smisla. Zna šta sve Dodik očekuje od vlade i kakve nove radnje krivičnih djela (npr. sprečavanje održavanja izbora), kako rizikuje hapšenje, pritvor i robiju, pa je logično izbjegavanje takvih rizika. Dodik je hazarder i to je njegova karakterna osobina dok je Višković sušta suprotnost.
Elem, kako smo danas čuli najavljuje se vreo septembar i sumnjam da odlazećeg Viškovića neće još jednom iskoristiti za sprovođenje režimskih nauma iliti počinjenje novih radnji napada na ustavni poredak, jer, kako rekoh, mandat mu traje sve do izbora nove vlade.
Bavićemo se tim dešavanjima, a zasad prezentujem odredbe ustava i odnosnog zakona koje opovrgavaju budalaštine kakvima je narod medijski bukvalno zatrpan. Sami pročitate zašto Dodik reče da bi danas bilo neozbiljno govoriti o novom mandataru i procijenite koliko vrijede špekulacije kakvima vas obasipaju.
USTAV REPUBLIKE SRPSKE
Član 94.
Vlada kojoj je izglasano nepovjerenje, koja je podnijela ostavku ili kojoj je prestao mandat zbog raspuštanja Narodne skupštine, ostaje na dužnosti do izbora nove Vlade.
Predsednik Republike predlaže kandidata za predsednika Vlade u roku od 10 dana od dana usvajanja ostavke, izglasavanja nepoverenja ili prestanka mandata prethodnoj Vladi zbog raspuštanja ili skraćivanja mandata Narodne skupštine, a nova Vlada mora biti izabrana u roku od 40 dana od dana predlaganja kandidata za predsednika nove Vlade.
ZAKON O VLADI REPUBLIKE SRPSKE
Član 11.
(1) Vladi prestaje mandat prestankom mandata Narodne skupštine, raspuštanjem ili skraćenjem mandata Narodne skupštine, izglasavanjem nepovjerenja Vladi od Narodne skupštine, ostavkom Vlade i ostavkom i razrješenjem predsjednika Vlade.
(2) Vlada, kojoj je prestao mandat u skladu sa stavom 1. ovog člana, ostaje na dužnosti do izbora nove Vlade.
Član 12.
(2) Ostavku predsjednika Vlade, predsjednik Narodne
skupštine odmah dostavlja predsjedniku Republike i narodnim poslanicima.
(3) Narodna skupština, na prvoj narednoj sjednici, koja se održava u roku od sedam dana od prijema ostavke, uvrštava na dnevni red ostavku predsjednika Vlade.
(4) Predsjednik Vlade obrazlaže ostavku u Narodnoj
skupštini.
(5) Vlada i predsjednik Vlade imaju pravo da povuku
ostavku sve do konstatovanja ostavke.
(6) Ostavka ili razrješenje predsjednika Vlade
povlači ostavku Vlade.
Primjedbe
Objavi komentar